9 September 2010

French/Belgian newspapers sue public television

Newspapers judge that articles on the new RTBF site are unfair comptition, given that RTBF articles are payed by the government.The RTBF site is slooow, but that might just be a youth disease.
Having worked for the Corelio newspapers, I've seen the difficulty of making an online newspaper profitable.
You can argue that a public server is not needed where a good commercial service exists.
Then again, I would not like to see public television dropped in favour of commercial television, which is a case that is very similar to the public/commercial e-newspaper debate.